Legenda okresu Chrudim, jejíž poslední původní zakládající člen bubnuje u Mogulu, je dnes slabší odvar původního starého Motouzu. Podle postřehu ze zábavy v létě 1998 v Mikulovicích hraje ve složení: zpěv, kytara, basa a bicí, bubeník je řízen počítačem, který dohrává chybějící party nasamplovanými zvuky, takže soubor zní v některých převzatých věcech jako v originále. Repertoár tvoří staré motouzovské pecky a převzaté bigbítové hity. Zvuk a světla kapela nevlastní, podiové provedení dobré, frontman se snaží. Kapela je muzikantsky i repertoárově kvalitní a za předpokladu dobrého zvukaře je to dost dobrej nářez.
Postřehy ze zábavy 12.12.1998 ve Ctětíně (CR). Zatím nejlepší, co lze v okresním formátu slyšet. Bezchybný, důrazný a čitelný zvuk, solidní ozvětlení a nenucené pódiová prezentace. Co je nezvyklé - bubeník synchronizovaný s počítačem (přibližně v 90% věcí). Kladná stránka tohoto je ta, že tempo je strojové a skladby nezkrácené nebo neprodloužené (také jsme jedno období hráli s automatickým bubeníkem) a záporná ta, že se občas (zejména v začátcích skladeb) ozývají klávesové party, klávesisty nemaje, které návštěvníky věci neznalé, nutí k zamyšlení. Repertoárově je soubor bezchybný, jedna dupárna za druhou, pouze mi tam nějak nepasovali Andělé od Lucie. Nový frontman Tomáš Jägerman je zřetelná posila, která má jednu drobnou vadu - u sólového zpěváka bych očekával mluvené slovo a kontakt s publikem, i když Míla (současný konferenciér) taky umí.
Postřehy ze zábavy 9.1.1999 ve Úhřeticích (CR). Na první pohled a poslech to nejlepší, co jsme zatím v Úhřeticích slyšeli, včetně Argemy. Zvukař byl dobrej a v Úhřeticích asi nejlepší, ale ten ve Ctětíně byl lepší. Tenhle nebyl tak čitelnej. Světel měl několik, ale pěkných a účelně využitých, jen ta mlha chyběla. Soubor měl trošku problémy se synchronizací s počítačem, ale to byla jen technická závada a záhy byla odstraněna. Pódiová prezentace byla na solidní úrovni, frontman Tomáš byl aktivnější, jen mi tam nějak nepasovalo vybízení k tleskání nad hlavou na druhou. Připomínalo mi to Argemu a Ein Kessel Buntes. Návštěvnost byla na solidním průměru, i když šéfová si stěžovala, že je to málo, ale to pořadatelé mají v popisu práce.
Začátkem roku 1999 už se málem schylovalo k výměně basisty za Ivo Hašlera, dlouholetého hráče Atreye a Ultra Blue, ale většina souboru byla proti, a tak válí dál ve stejném složení.
Postřehy ze zábavy 30.4.1999 z Bítovan (CR). Byl to křest zrekonstruovaného letního parketu, kde největších změn doznalo jeviště, které se zvětšilo do velikosti celého zastřešení a tudíž do rozměrů nevídaných. Na této velikosti se již kapela nekrčila a naopak se lépe zviditelňovala větším rozeběhem vydatně podpořená špičkovým zvukem Jiřího Basla a dost dobrou světelnou technikou, řekl bych tak na úrovni Arakainu. Kapela opět přesvědčila, že patří k tomu nejlepšímu, co lze v okolí slyšet a i když nebylo narváno (byly čerodějnice a s tím i mnoho sudů), byl parket plný. Po dvou vyslechnutých seriích došlo k elektrickému výpadku hrací scény a tak jsme pokračovali na Profil do Dřenic.
Na závěr roku 1999 odchází basista Martin do nové klubové sestavy Krasohled k Pavlu Cejpkovi z Markantu a Motouz je zatím bez basisty.
Schopný vedoucí již sehnal basistu, Honzu Jiráska z kapely Saturn, a kapela již v nové sestavě vystupuje 22.1.2000 v Úhřeticích. Zatím nejraketovější start ze všech inovovaných souborů.
V únoru 2000 se nový basista neosvědčil, raketový start se nekonal, a na basu se začíná učit Marek Jírovský, bývalý hráč Motouzu na klávesy.
Kostelec u Heřm. Městce (CR) 22.4.2000. Zdejší sál se již delší dobu snaží dostat do podvědomí příznivců tancovaček. Zatím však bohužel žádný návštěvnický boom nezaznamenal. Vytrvalost je však příkladná a výše vstupného (40,-Kč) motivující. Motouz tu hrál v krátké době již podruhé. Repertoár kapely se s příchodem nového baskytaristy Marka Jírovského příliš nezměnil, pouze byl obohacen o některé starší Motouzácké pecky. Největší změnou tak byl účes někdejšího leadera skupiny Atrey a idola dívčích srdcí Tomáše Jägermanna, jenž si hlavu nechal ofrézovat po vzoru holých lebek, a tak jediným vlasatcem Motouzu zůstává kapelník Míla Sládek. Toho pronásleduje hrozná smůla nebo fantom noci, skutečností je, že zatímco v Kostěnicích mu ukradli vlek za auto, v Kostelci pro změnu kytarové efekty, bratru bezmála za 50.000,-Kč. (JK-MogulNews)
Letní parket Bítovany 28.4.2000. První parket přilákal velké množství lidí, kteří měli co poslouchat. Motouz opět přesvědčil, že umí, a přítomnost nového basisty Marka Jírovkého byla kromě bezchybné basy znát zejména ve sborovém zpěvu. Co naopak překvapilo, byla nepřítomnost zvukaře v obvyklém sektoru. Tento se se svým pultem ukrýval za umělci na jevišti a výsledný produkt korigoval tamtéž. I když toto postavení bylo nezvyklé, na výsledné kvalitě zvuku to nebylo až tak znát, ale jistě by se dalo lecos zlepšit. Spíše se mi zdála na závadu velikost aparátu, jehož výkon nebyl z největších a na otevřených plochách nastanou větší potíže.
Letní parket Bítovany 28.4.2000 II.. První letošní "letní" tancovačku jsem navštívil koncem dubna v Bítovanech. Místní "boss" Láďa Šindelář tu tradičně otevírá letní parket již koncem dubna a loni se zde hrálo venku ještě na začátku října. Motouz přilákal velmi pěknou návštěvu. Kapela podala standardně dost dobrý výkon, a pokud mám jít na tancovačku nějaké na pardubicku a chrudimsku stabilně hrající kapely, bude Motouz určitě první v pořadí. Vliv na to budou mít kvalitní muzikantské výkony a vyrovnaný repertoár, složený z dobrých, vlastních i převzatých věcí (rychlých i pomalých, některých hudebně skvělých, bohužel však nepříliš tanečních - Ozzy Osbourne) a bohudíky vyšperkovaný snad jedinou domácí převzatou skladbou (Lucie) a postrádající pro mne už skoro odrhovačky teplického komerčního kvinteta Kabát. Jedinou rozpačitou stránkou kapely je elektronický klávesák. Slyšet hrát klávesy a nevidět nástroj ani hráče (i když monitor počítače ozařuje široké okolí) je trochu zavádějící. O zvukovou stránku se (z pódia !) staral zvukař Tlapák. Sound kapely byl čistý, jednotlivé nástroje byly dobře čitelné, ale přidal bych na hlasitosti a ostrosti zvuku. Některé skladby podle mne díky příliš měkkému a hladkému zvuku postrádaly více kontrastu a určitý drive (otázkou možná bude výkonová dostatečnost aparátu). Letní premiéra se určitě povedla.
Pozn.: Při vystoupení 27.5. v Hlinsku na Cihelce se již zvukař "přestal bát" a posadil se na parket mezi lidi. (JK-MogulNews)
Kostěnice (PA) 10.11.2000.Opět nádhera a balzám na duši. Bezchybná muzika a brilantní zvuk, okořeněný jedním pádem reprobednny na jevišti. Novinkou byl nakrátko ostříhaný kapelník a kytarista Míla, kterému to v maškarní čapce moc slušelo. Další novinkou byl nový parostroj a oranžový maják, který mě připoměl naše začátky před dvaceti roky. Z repertoárových novinek zaujala věc od Pretty Maids "Future World", která měla dost dobrý tah na branku. Škoda jen, že nebyla vyšší účast, ale všem došlým se vystoupení líbilo a parket byl stále plný.
Kostelec u Heřm. Městce (CR) 11.11.2000.Totéž jako minulý den a po shlédnutí Eminence v Úhřeticích a Profilu ve Starém Máteřově to byl opravdový muzikantský a hlavně zvukový balzám. Návštěva byla ovšem tragická, ale to je ve zdejším stánku skoro tradiční.
Bítovany (CR) 14.9.2001.Bylo si psovké počasí, na letní parket pěkná kosa, ale lidí bylo relativně dost, parket plný a kapela byla opět bezchybná. Kladnou změnu jsem zaznamenal na postu konferenciéra. Uváděl zpěvák, dost dobře, a bylo to mnohem přirozenější.
Kladno (CR) 24.10.2003. Za dva roky, co jsem Motouz neslyšel, se v Motouzu změnil basista, Marka Jírovského vystřídal Ivo Hašler, a bubeník, Láďu Hemerku vystřídal Jan Kirschner a poté Roman Vršanský. Sál v Kladně nepatří k největším, kapela se mačkala na improvizovaném jevišti kolem kamen, které svým teplofukem působily domem mohutné reprobedny s leslie efektem (rotující reproduktory). Zvuk a provedení stále na skvělé úrovni, návštěva sice skromější, ale dobře se bavící.
Hlinsko - Cihelka (CR) 4.6.2004. Od mé poslední návštěvy se vzhled kapely razantně změnil. Zmizel nevzhledný počítačový monitor a objevil se pohledný nový klávesista. Počítač nahradil bez ztráty kytičky a kapela dostala živější výraz. Další změnou byla alternace na místě zpěváka, kde se střídal Tomáš s Agilem, jedním z minulých a znovu oprášených frontmenů Motouzu. Oba zpívají špičkově, ovšem na Agilovi jsou vzhledově hodně znát roky a v kontrastu s Tomášem nepadl do oka zejména mladému publiku, které jej nezná. Zvuk a provedení stále na vynikající úrovni, nasvícení též. Návštěva však byla velice skromná a zarážející bylo, že v centru akčního rádiusu kapely byl parket skoro hodinu prázdný. Skoro by se zdálo, že všichni přišli na hlavní hvězdu večera, Metal Jan, ale ani pak se o moc víc lidí nesešlo a na krytý parket je donutil hlavně drobný déšť.